Nanovervuiling, bedreigt voortbestaan mensheid (1) – naverbranders

Foto 123rf

Bijdrage van Dick van Nieuwkoop *

Van Nieuwkoop zet in een reeks van 6 artikelen uiteen hoe nanovervuiling het voortbestaan van de mensheid bedreigt (deel 1), in plaats van CO2 (deel 2). Ook laat hij zien hoe dit verborgen gehouden wordt (deel 3), en in deel 4, de desastreuze gevolgen voor de gezondheid van de merendeels onwetende mensheid. Ten slotte legt hij een verband met de Nieuwe Wereld Orde (deel 5). Hij sluit af met mogelijke Oplossingen (deel 6).

Naverbranders

Wat hebben benzine-auto katalysatoren, vuilverbranding, energiecentrales en de nieuwste generatie houtkachels met elkaar gemeen? Het zijn naverbranders.

Ze verbranden rookdeeltjes voor een tweede keer op een veel hogere temperatuur in deeltjes bijna zo klein als moleculen. Alleen met de allerduurste meetapparatuur kunnen die deeltjes worden gezien. En wat de meeste gewone mensen met het blote oog niet kunnen zien, dat is er natuurlijk niet. Al het leven op aarde wordt onophoudelijk gebombardeerd met deze deeltjes, waarvan er zo’n tienduizend tot een miljoen in een kubieke centimeter lucht kunnen zitten. De meetapparaat in deze video kan geen nanofijnstof van benzine auto’s meten, want die deeltjes zijn nog een faktor 10 tot 100 kleiner,

Deze deeltjes tasten door ontstekingen heel langzaam onze hersenen en ons zenuwstelsel aan. Vergelijk het zenuwgestel met elektrische bedrading die op die manier langzaam beschadigd raakt. Daardoor ontstaat er miscommunicatie tussen de centrale computer (hersenen) en onze organen, zeg maar de werkvloer. De bevelen van de hersenen worden niet meer goed uitgevoerd door de organen en de informatie van wat er mis gaat op de werkvloer (de organen) komt niet meer goed aan in de hersenen. Het gevolg is dat we chronisch ziek worden. (Volgens de WHO is 95% van de wereldbevolking nu chronisch ziek)

Voorbeeld: Het is voor de hersenen heel belangrijk om te weten welke afvalstoffen er in de darmen zitten, met deze informatie worden de organen  bijgestuurd voor de juiste voorverwerking. Doordat de uitstootdeeltjes zo klein zijn en dus onopgemerkt kunnen blijven, kunnen oliemaatschappijen zich permitteren om allerlei giftige stoffen bij te mengen zonder dat dit direct wordt opgemerkt. En op deze manier kan men ongemerkt van het giftig afval afkomen. Realiseer je dat op deze manier ook de bijen uitsterven en onze voedselvoorziening in gevaar brengt.

Bekijk ook mijn video met wat vooraf ging aan dit artikel om alles beter te begrijpen:

Uitstoot van deeltjes kleiner dan 23 nanometer (sub 23 nm emissions)

Benzine auto katalysatoren zijn nabranders. Zichtbare schadelijke roetdeeltjes die uit de motor komen, worden door de katalysator op een temperatuur van 425 graden opnieuw verbrand tot deeltjes 1000x kleiner (1 tot 3 nanometer). Dat is 10 000x kleiner dan een menselijk haar. Deze deeltjes zijn alleen zichtbaar met meetapparatuur van 10 duizenden euro’s. Op deze manier doet de olie- en auto-industrie het voorkomen dat het om schonere verbranding gaat.

Superclean = Supergiftig.

superclean euro 95.jpg

Daarnaast worden er veel chemicaliën aan de benzine toegevoegd om te zorgen dat de motor en de katalysator niet beschadigen. Deze toevoegingen bestaan voor een deel uit onverkoopbaar giftig afval van andere industriële processen. Om zichzelf te beschermen tegen rechtszaken heeft de olie industrie, onder leiding van Shell en BP, in 2008 EU-wetgeving weten te realiseren waarbij de uitstoot van deeltjes kleiner dan 23 nanometer legaal is geworden.

Op deze manier kunnen ze dus onverkoopbaar giftig afval legaal in de atmosfeer lozen. En…..telt de uitstoot van benzine (meer dan de helft van alle olie opgepompt) NIET mee als luchtvervuiling.

Om zichzelf te beschermen tegen rechtszaken heeft de olie industrie in 2008 EU-wetgeving weten te realiseren waarbij de uitstoot van deeltjes kleiner dan 23 nanometer legaal is geworden. Op deze manier kunnen ze dus onverkoopbaar giftig afval legaal in de atmosfeer lozen. En…..telt de uitstoot van benzine (meer dan de helft van alle olie opgepompt) NIET  mee als luchtvervuiling.

Waar komen nanodeeltjes vrij?

Als het niet uit vliegtuigen komt, dan komt het wel uit benzine-auto’s en als het niet uit benzine-auto’s komt dan komt het wel van vuilverbranding, en als het niet van vuilverbranding komt dan komt het wel van kolencentrales en als het niet van kolencentrales komt, dan komt het wel van pesticiden in de landbouw.

Maar realiseer je dat meer dan 60% van alle opgepompte olie omgezet wordt in benzine. De andere 40% zijn alle andere olieproducten inclusief diesel, vliegtuigbrandstof, smeermiddelen plastics, enzovoort.

Hier zie je een meting waarbij 300 000 nanodeeltjes per kubieke centimeter  vrijkomen uit een LPG motor:

 

Nanodeeltje blokkeren zuurstof op celniveau

Benzine-auto katalysatoren verbranden roetdeeltjes op 425 graden tot ultrafijnroet kleiner dan 23 nanometer. Luchtkwaliteitsmetingen met ultrafijne deeltjes monitoren tonen aan dat het dan gaat over 100 000 deeltjes per kubieke centimeter lucht.

ufp concentraties van vekeer in een stadOnderzoek laat zien dat dit echter zomaar tot miljoenen deeltjes per kubieke centimeter lucht kan oplopen. Het gif dat vrijkomt werkt zo dat jongere gezonde mensen het niet voelen. Doordat de deeltjes zo enorm klein en licht van gewicht zijn blijft het maar zweven en verspreidt het zich over grote gebieden en houdt het zich daarom ook niet aan milieuzones. Deze nanodeeltjea dringen door hun kleine afmetingen gemakkelijk ons lichaam binnen. Ze zijn van hetzelfde formaat als de bouwstoffen die via de receptors onze cellen worden binnengebracht.

Image result for receptoren

Door de enorme aantallen en geringe afmetingen kunnen ze zuurstof opname op celniveau blokkeren. Cellen die zonder zuurstof functioneren, noemen wij kankercellen. Nanofijnstof is daarmee de belangrijkste oorzaak van kanker. 1 op 3 mensen wordt op een dag wakker en heeft kanker, omdat ze die troep nooit in hun lichaam hebben voelen aankomen.

Wel een Diesel schandaal maar geen Benzine schandaal

Er zijn diverse redenen waarom men heeft besloten tot het diesel schandaal:

1. Zondebok luchtvervuiling
2. Winstoogmerk
3. Vergiftigings agenda
4. Verdiensten pharmaceuten
4. Auto verkoop
5. Diesel is nodig voor het leger
6. Diesel uitstoot is wettelijk illegaal.
7. Benzine uitstoot is legaal en telt daardoor op papier zelfs niet mee als luchtvervuiling!

De officiële stelling van onze overheid is:

De lucht is schoner dan vroeger.

Dat kan natuurlijk helemaal niet. Met toenemende aantallen mensen wereldwijd, verkeer en industrie is dat natuurlijk onmogelijk. De vervuiling is alleen maar onzichtbaar en reukloos geworden. Wat de atmosfeer in gaat, nu bijna 100 miljoen vaten olie per dag, moet er ook weer uit komen. We zien dat aan de toenemende aantallen chronisch zieken. Dus er moest een zondebok worden aangewezen. Aangezien je de zwarte uitlaatgassen van diesel goed kunt zien en ruiken, zijn diesels en andere voertuigen met zichtbare luchtvervuiling tot zondebok voor de toenemende luchtvervuiling verkozen.

Uit een vat ruwe olie haalt de olie-industrie tegenwoordig twee keer zoveel benzine als diesel. Bij eenzelfde prijs voor diesel en benzine wordt er dus twee keer zoveel aan benzine verdiend. Daarbij komt nog dat diesels veel minder gebruiken per kilometer, dus door diesels te laten vervangen door benzine-auto’s gaat er een enorm financieel voordeel voor de automobilist verloren.

Van diesel uitstoot word je overigens wel ziek, maar daaraan ga je niet zo snel dood. Afmetingen van diesel uitstoot deeltjes zijn gemiddeld zo’n 100 nanometer. Benzine deeltjes zijn 10 nanometer en kleiner. Diesel uitstoot is daardoor wettelijk gezien illegaal omdat alleen deeltjes kleiner dan 23 nanometer legaal mogen worden uitgestoten.

Benzine uitstoot is door de kleinere deeltjes en hogere aantallen een stuk dodelijker dan diesel deeltjes en is een veel belangrijker oorzaak van kanker omdat het de zuurstof opname op celniveau blokkeert. Een reden om deze informatie te verzwijgen is omdat  kanker patienten de grootste cashcow voor de farmaceuten zijn in de vorm van van peperdure chemokuren.

Elektrische auto’s worden zwart gemaakt met indianen verhalen door de media. Bijvoorbeeld bij het remmen zou er enorm veel fijnstof vrijkomen, dit terwijl een elektrische auto gewoon op de motor remt. Door dit soort leugens zullen de meeste mensen die diesel rijden toch weer sneller overstappen op een benzine-auto. De echte oplossing is natuurlijk waterstof en waterstof poeder, maar dat kan de olie-industrie natuurlijk helemaal buiten spel zetten en wordt nog meer tegengewerkt.

Door het diesel schandaal kunnen er weer meer auto’s worden verkocht.

We zien dat er toegewerkt wordt naar een oorlog met Rusland en wellicht ook met China. Alle legervoertuigen gebruiken diesel. Er worden blijkbaar diesel voorraden aangelegd voor een komende oorlog.

Dick van Nieuwkoop
Facebook

Dick schrijft ons:
“Ik ben heel erg ziek en ook blind aan het worden en kan alleen nog maar leven in ruimtes met zelfgebouwde heavy duty luchtreiniging. Er zijn mensen voor mij bezig om filters te ontwikkelen die dit nagenoeg onmeetbaar fijne stof beter kunnen tegenhouden. Ik heb daarvoor echter financiële steun nodig, waardoor ik blindheid kan vermijden en kan blijven posten en bloggen. Je kunt mij daarvoor bereiken en/of steunen via paypal: phetcharin44@gmail.com

1 Comment

  1. De BildeRberg-Groep Sloper,
    De Sloper,
    Het is allang bekend dat door een forse toenamen van vliegverkeer de wolken niet meer wit van kleur zijn maar wit/geel,lekker al dat fijn stof in de atmosfeer.
    Maar er is maar 1 gezegde…meer nog meer en nog vele male meer vluchten tegen bodemprijzen…is alleen maar goed voor de Nederlandse economie,tenslotte betaal ik niet de rekening maar jullie eigen kindertjes!
    Heerlijk dat men lelystad airport toch gaat openen voor al dat schorrie morrie..lekker weg van Schipholllllll….dat zijn uitspraken van de VVD,weet u ook hoe er over u gesproken wordt.
    De vvd—nog meer bossen kappen voor duingrond te kunnen maken,zegt men…alleen is het weer de opbrengst van die bomen daar,lekker beleid voeren die lui uit.
    Men moet 100km gaan rijden zodat de bv Nederland weer lekker zijn gang kan gaan…weer een zoveelste vinex wijkje uit de grond stampen ten koste van flora en fauna.
    Waarom moet een werkslaaf uit het noorden in het zuiden gaan werken, waarom moet een werkslaaf uit het westen gaan werken in het oosten…BV Nederland jullie moeten eens zelf goed na gaan denken waar jullie eigenlijk zelf mee bezig zijn…allemaal klagen over toenamen van fijn stof -lucht vervuiling –file’s..maar die creëren jullie allemaal zelf….het enige wat telt is dat ver=rotte k—t geld!
    Ik dank U o zo vriendelijk.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.